TALENTS-team

We hebben tijdens de looptijd van het project in wisselende samenstellingen samengewerkt. Hieronder staan alle leden die als lid van het team een bijdrage hebben geleverd. Daarnaast hebben we regelmatig contact gehad met meerdere externen, om hun perspectieven vanuit het werkveld op te halen.

Foto Irene

Irene Vischer- Voerman

Projectleider 2020-2024

Saxion

Lector Innovatief en Effectief Onderwijs
LinkedIn

Sóphie Verdegaal

TALENTS-lid 2021-2024

Saxion

Onderzoeker Lectoraat Innovatief en Effectief Onderwijs
LinkedIn

Kariene Mittendorff

TALENTS-lid 2020-2024

Saxion

Lector Studentsucces
LinkedIn

Janina den Hertog

TALENTS-lid 2022-2024

Saxion

Onderzoeker Lectoraat Innovatief en Effectief Onderwijs
LinkedIn

Tjark Huizinga

TALENTS-lid 2020-2024

Saxion

Associate lector Blended Learning.
LinkedIn

Natalie Liebrechts- de Beer

TALENTS-lid 2023-2024

Saxion

Onderzoeker Lectoraat Innovatief en Effectief Onderwijs
LinkedIn

Jeroen Kuyper

TALENTS-lid 2020-2024

Saxion

Teamleider Bestuurskunde & Ruimtelijke Ontwikkeling.
LinkedIn

Erwin van Harmelen

TALENTS-lid 2020-2022

Saxion

Onderwijskundige academie LED
LinkedIn

Aldo van Duivenboden

TALENTS-lid 2021-2023

Saxion

Practivist. Purpose Driven Learning. B Leader
LinkedIn

Carlijn Zandvliet

TALENTS-lid 2021

Saxion

Promovendus bij Hu en lid Lectoraat Organiseren van Verandering in het Onderijs
LinkedIn

Authentiek Vraagstuk

Een authentiek vraagstuk brengt verschillende partijen en disciplines bij elkaar. Deze partijen werken samen aan een vraagstuk dat plaatsvindt op de grens van onderwijs en de beroepspraktijk. Dit kunnen vraagstukken zijn die monodisciplinair worden aangevlogen, maar een interdisciplinaire benadering is bij complexe vraagstukken regelmatig van meerwaarde. De vraagstukken betreffen belangrijke maatschappelijke vragen die realistisch, betekenisvol, uitdagend, open en bekend zijn voor zowel het werkveld als het onderwijs…

Wanneer vraagstukken realistisch zijn zullen deelnemers zich hierbij meer betrokken voelen. Voor studenten in het bijzonder kan het vraagstuk als realistisch gezien worden wanneer de toegevoegde waarde voor hun (professionele) toekomst benadrukt wordt. 
Vraagstukken zijn betekenisvol als het resultaat maatschappelijke impact heeft en de deelnemers daar een relevante bijdrage aan kunnen leveren. Open houdt in dat vraagstukken niet op voorhand een vaste uitkomst hebben. Vraagstukken hebben een mate van bekendheid wanneer de deelnemers eigen expertise kunnen gebruiken voor het komen tot een oplossing. Om te zorgen dat vraagstukken uitdagend zijn voor de deelnemers waardoor zij gemotiveerd zijn om aan het vraagstuk te werken, is het van belang dat deelnemers ervaren dat er resultaat geboekt kan worden. Daarbij is het belangrijk een keuze te maken voor de mate van complexiteit van het vraagstuk, rekening houdend met de verschillende partijen. Ook is het belangrijk stil te staan bij de mate van zelfstandigheid die van de partijen gevraagd wordt. In een authentiek vraagstuk bepalen lerenden gezamenlijk de doelen, de kaders en de aanpak. 

"Het meest waardevolle is dat studenten aan opdrachten uit de praktijk werken, dat ze proeven 'Dit is wat ik later zou kunnen', dat we daar heel open in zijn. (...) Daardoor gaan ze harder lopen, stoppen ze er meer tijd in en gaan ze beter leren"

Richtinggevende vragen voor visievorming: