Activiteit 6 – Organiseren van de uitvoering
Bij deze activiteit zorg je dat alles ten behoeve van de uitvoering in gereedheid wordt gebracht. Het betreft allerlei aspecten die te maken hebben met de onderwijslogistiek, zoals het regelen van de ruimtes, de instrumenten en tools waarmee gewerkt gaat worden, of het inrichten van de digitale leeromgeving. Daarnaast betreft het ook het gereedmaken van de materialen die begeleiders kunnen inzetten tijdens het begeleidingsproces.
6.1 Gereedmaken van onderwijslogistieke processen
Het goed functioneren van de onderwijslogistieke processen zoals ruimtes en roostering is een essentiële randvoorwaarde voor het functioneren van de learning community. Daarbij is het van belang dat niet alleen de studenten en docenten, maar ook professionals van buiten drempelloos toegang hebben.
Als je wilt dat studenten zich ontwikkelen tot zelfbewuste professionals met zelfsturende vaardigheden binnen authentieke leeromgevingen, dan is het belangrijk dat …
je de benodigde fysieke ruimtes én roostering -zoals bepaald tijdens het ontwerp- organiseert die toegankelijk en werkend zijn voor álle lerenden; zowel werkveldprofessionals, studenten als docenten |
|
|
6.2 Ondersteunende materialen, systemen, formats klaarzetten
Tijdens de uitvoering van de learning community maken begeleiders en deelnemers vaak gebruik van ondersteunende materialen, bijvoorbeeld voor het doorlopen van een specifieke leeractiviteit, voor het vastleggen van de voortgang van het werk of van de leeruitkomsten, of voor het uitwisselen van informatie.
Als je wilt dat studenten zich ontwikkelen tot zelfbewuste professionals met zelfsturende vaardigheden binnen authentieke leeromgevingen, dan is het belangrijk dat …
je ondersteunende materialen, systemen en formats (bijv. portfolio’s, digitale leeromgeving) voor toetsing en begeleiding organiseert en gereed maakt voor de start van de uitvoering van het onderwijs |
|
|